• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 13 آذر 1399
کد مطلب : 117675
+
-

کیوسک/روزنامه وال‌استریت ژورنال [آمریکا]:انتقال قدرت با پای شکسته


روزنامه وال‌استریت که در طول انتخابات، جزو رسانه‌های حامی دونالد ترامپ محسوب می‌شد بلافاصله پس از انتخابات تغییر موضع داده و اکنون برای چندمین بار طی هفته‌های اخیر، عکس یک خود را به جو بایدن اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، روند انتقال قدرت از تیم ترامپ به تیم بایدن با وجود آسیب‌دیدگی پای رئیس‌جمهور منتخب در حال انجام است. در تصویر هم پای بایدن آتل‌بندی شده دیده می‌شود. پای بایدن هنگام دویدن و بازی با سگش تَرَک برداشته است.

روزنامه گاردین [انگلیس]
شورش علیه نخست‌وزیر


گاردین در گزارشی به مخالفت گسترده نمایندگان مجلس انگلیس با طرح نخست‌وزیر این کشور برای ادامه تعطیلی‌های گسترده برای مهار کرونا پرداخته است. دولت انگلیس، این کشور را به چند منطقه تقسیم کرده و بر این اساس تعطیلی‌ها و قرنطینه را اعمال کرده است. مناطق شمالی این کشور شامل تعطیلی‌های سفت و سختی شده‌اند که تاکنون بی‌سابقه بوده است. به همین دلیل نمایندگان این مناطق با برنامه نخست‌وزیر مخالف هستند. این مخالفت شامل شورش 55 نماینده هم‌حزبی بوریس جانسون هم می‌شود.

روزنامه العربی‌الجدید [قطر]
اختلافات بر سر تنش هسته‌ای


روزنامه العربی‌الجدید گزارش نخست خود را به بررسی پیامدهای ترور شهید محسن فخری‌زاده در داخل ایران اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، مخالفت دولت با تصمیم پارلمان برای اقدام راهبردی علیه آمریکا بیانگر وجود 2چشم‌انداز متفاوت نسبت به سرنوشت پرونده هسته‎ای طی سال‌های آینده است.

روزنامه الاخبار [لبنان]
هشدار سفیر آمریکا درباره فروپاشی اقتصادی در لبنان


روزنامه الاخبار هشدارهای اخیر سفیر آمریکا در لبنان نسبت به فروپاشی بزرگ اقتصادی در این کشور را نشانه‌ای مبنی بر حمایت واشنگتن از سیاست‌های ریاض سلامه، رئیس‌کل بانک مرکزی لبنان به‌شمار آورده است. سلامه مدعی است خزانه لبنان فاقد منابع کافی برای تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی شهروندان است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید